Skapa en blogg om takläggning
Att skapa en blogg är ett av de mest effektiva verktygen för att marknadsföra din takfirma. En blogg har många fördelar som kan bidra till att du maximerar din takfirmas lönsamhet och de främsta är följande:
- Bygger ditt nätverk.
- Förbättrar sökresultaten på nätet.
- Upprättar auktoritet.
- Är enkelt och snabbt.
- Ökar kännedomen om ditt varumärke.
Det bästa sättet att hämta idéer och inspiration till din blogg är att läsa om de bästa inom takbranschen. En framstående takläggare i Stockholm som sticker ut är Villatakspecialisten som har en lång erfarenhet inom takläggning, plåtslageri och takmålning. Deras specialitet är villatak och de har renoverat och lagt nya tak på ett enormt antal hus i Stockholmsområdet. Villatakspecialisten levererar alltid högsta kvalitet och ger sina kunder en lång garanti. Föga förvånande är företaget ett prisbelönt företag med flera utmärkelser, däribland har de vunnit priset som Årets Takläggare “King of Roofs” 2016 och Årets Hantverkare 2016.
För ytterligare inspiration till bloggen kan du gärna kika på Villatakspecialistens referenser som består av ett bildgalleri på utförda projekt. Varje utfört projekt har en beskrivande text som berättar om arbetet, så du har utan tvekan massor inspiration att hämta.
5 fördelar med bloggen som gynnar din takfirma
Här får du se närmare på fördelarna om att skapa en blogg som listades tidigare.
1. Bygger ditt nätverk – När du har lanserat din blogg kommer du sakta men säkert bygga upp ett nätverk med värdefulla kontakter. Du kommer att ha nytta av dina kontakter för att få din takfirma att växa.
2. Förbättrar sökresultaten på nätet – Sökmotorer är programmerade för att föredra levande webbplatser som regelbundet uppdateras med nytt innehåll. En blogg har därför alla förutsättningar för att hamna högt upp i sökresultaten och generera mer trafik. Mer trafik innebär i sin tur att fler människor blir medvetna om din takfirma.
3. Upprättar auktoritet – En blogg inger automatiskt förtroende och upprättar en viss auktoritet om ämnet du skriver om. Det ger intrycket av att du förstår branschen och behoven hos din målgrupp.
4. Är enkelt och snabbt – Fördelen med en blogg är att ett enda inlägg kan nås av hundratals och potentiellt tusentals människor. Genom att dela inlägg på alla kanaler på sociala medier behöver du inte spendera tid på att leta efter varje läsare individuellt.
5. Ökar kännedomen om ditt varumärke – Din blogg kommer att dra till sig såväl nya besökare som trogna läsare. Ju fler som får kunskap om ditt varumärke, desto mer sannolikt är det du får nya kunder.